חגורת גב אורטופדית – כיצד הן עוזרות לנו

חגורת גב אורטופדית – מדוע אנו זקוקים לה?

אין זה סוד שחלק גדול מהאוכלוסייה מתמודד עם כאבי גב ברמות שונות.

זה יכול להתחיל כבר מגיל הנעורים, אז הגוף גדל ומתפתח.

בוודאי בתקופת הצבא אז מבצעים פעולות שונות שמשפיעות על הגב, ולאחר מכן מסיבות שונות, החל מגיל וכלה בעבודה פיזית, תנאי מזג אוויר, רגליים עייפות או יציבות לא נכונה, כל אלה מובילים בסופו של דבר לכאבי גב  קשים מאוד שיכולים להשפיע על כל התפקוד היומיומי.

צעירים ומבוגרים רבים רוכשים חגורת גב אורטופדית בשביל להיעזר בה בעת פעילות גופנית או פעילויות אחרות ביום יום, במטרה שאותה חגורת גב אורטופדית תמנע מהם כאב או לחילופין, תימנע היווצרות כאבים חדשים.

כמובן שכל שימוש בחגורת גב כזו חייב להתבצע בהתייעצות עם איש מקצוע, וכן את החגורה יש לרכוש רק אחרי שוידאנו שהיא אכן מתאימה לנו.

חגורת גב אורטופדית

מהי חגורת גב אורטופדית

מדובר על חגורה שמניחים אותה על הגב סביב הבטן, יש לה, בדרך כלל, 4 מוטות תמיכה, החגורה נותנת תמיכה חזקה לגב ומאפשרת לגב להישאר ישר ויציב בלי שכל תנועה שלנו תגרום לנו לכאב.

החגורה מונחת על חלקו התחתון של הגב והיא שומרת למעשה על הגב התחתון שהוא לרוב החלק המועד לכאבים ופגיעות קשה יותר מאשר חלקים אחרים.

לפני שרוכשים חגורת גב אורתופדית יש לבחון מספר דברים:

ראשית, יש לבחון שהחגורה יושבת טוב על הגב וניתן לנוע בקלות בלי להרגיש שהחגורה משפיעה ומגבילה את התנועה.

שנית, יש לבחון את המשקל של החגורה, האם היא מקשה על ההליכה או כל תנועה אחרת מפאת המשקל שלה.

שלוש, האם היא מרופדת מספיק, החגורה צריכה להיות מרופדת בשביל שנוכל להרגיש איתה בנוח.

ארבע, יש לבחון מה גודל החגורה, עד לאיזה חלק בגב היא מגיעה בשביל לדעת עד כמה היא מעניקה תמיכה לגב.

חמש, חשוב לוודא שהחגורה נסגרת היטב, קחו בחשבון שאתם תשתמשו בה במקומות שונים, כולל בעת פעילות ספורטיבית לכן חשוב לבחון שהיא נסגרת בצורה הרמטית ולא יכולה להיפתח באמצע.

חגורת גב אורטופדית ניתן לרכוש בחנויות שונות שמוכרות אביזרים אורתופדיים, מכוני אורטופדיה וכן ניתן למצוא חגורות אורטופדיות בבתי מרקחת ופארמים שונים.

לפני שאתם רוכשים חגורה כזו רצוי מאוד שתבררו עם אורטופד ותתייעצו איתו לגבי החגורה שמתאימה לכם ואם בכלל היא יכולה לעזור לכם.

השמעת המאמר לכבדי ראייה:

דילוג לתוכן