מכשירי שמיעה לגיל הזהב

מדוע מכשירי שמיעה לגיל הזהב נחוצים בבית האבות?

עם המעבר לבית אבות, החיים כפי שהיו מוכרים קודם משתנים מן הקצה אל הקצה, ממש כמו בכל סוג של מעבר בחיים.

היות ולעיתים המעבר לדיור מוגן נעשה בשל מצב בריאותי שאינו תקין.

כדי להנעים את השהות של בני גיל הזהב במקום, מומלץ לוודא שיש ברשותם את כל הציוד לו הם זקוקים כדי לתקשר טוב יותר עם בני גילם ובכלל – להפיק את המרב מהמקום.

לכן, מלבד בגדים, נעליים או אביזרים, בין החפצים החשובים בהם יש להצטייד מראש נמצאים גם מכשירי שמיעה מסוגים שונים.

כולנו יודעים שבחלוף השנים תפקודי הגוף משתנים ולעיתים הם זקוקים למעט עזרה מבחוץ.

כאשר מדובר בבני גיל הזהב, ירידה בשמיעה יכולה להתרחש כתוצאה ממקרים רבים, ביניהם מחלות, תרופות, גידולים, חשיפה לרעש בעוצמות גבוהות וכן סיבות רבות אחרות.

ירידה בתפקודי השמיעה יכולה לפגוע באיכות החיים בצורה משמעותית ולכן לרוב אנשים אשר שמיעתם נפגעה או שהיא נמצאת במצב של הידרדרות יעברו טיפול הכולל שיקום באמצעותם של מכשירי שמיעה מתקדמים.

מכשירי שמיעה לגיל הזהב הם בעלי חשיבות רבה בעת המעבר לבית אבות ולו רק בגלל שבלעדיהם יהיה מאתגר לשהות במקום, כל שכן לתקשר עם הדיירים האחרים או אף עם הצוות הרפואי.

אדם אשר יכולות השמיעה שלו אינן נמצאות במיטבן יתקשה להיות שותף לאינטראקציות חברתיות ויאלץ לפספס את הפעילויות הרבות המוצעות במקום.

מכשירי שמיעה לגיל הזהב

מכשירי שמיעה לגיל הזהב נחוצים גם לפני המעבר לדיור מוגן

במידה וחלה הידרדרות באיכות השמיעה של הקרובים אליכם לפני המעבר לבית האבות, מומלץ ורצוי לפנות לאבחון לצורך התאמת מכשיר השמיעה בהתאם לצורך ולנסיבות המקרה.

קשישים רבים אינם עושים שימוש במכשירי שמיעה לגיל הזהב, למרבה הצער וזאת בשל חוסר התאמה של המכשיר לצרכים שלהם מה שמקשה על הסתגלות למכשיר שמיעה עבורם.

לכן חשוב שהתאמה זו תעשה על ידי רופא מקצועי וכן שאספקת מכשירי שמיעה לגיל הזהב תבוצע על ידי חברה מובילה בתחום שלה וותק וניסיון של שנים.

זה המקום לציין כי לרוב מכשירי שמיעה לגיל הזהב משיבים רק חלק מהיכולת השמיעתית וכדי לשפר את המצב לא פעם נדרש לעבור גם אימוני שמיעה כחלק מהשיקום.

כיום קיימים מכשירי שמיעה המיוצרים בטכנולוגיה מתקדמת והם יכולים לשפר את השהות בבית האבות, להפחית את הקשיים והמגבלות אתם יתמודד המטופל ולספק לו מענה איכותי.

בין אם מדובר באדם שכבר מתגורר בדיור מוגן ובין אם בבן אדם אשר נמצא לפני מעבר לשם, כאשר קיים חשש לירידה בשמיעה מומלץ לעבור אבחון כדי למצוא את דרכי הטיפול המומלצות למקרה.

מכשירי שמיעה לגיל הזהב יכולים לתת מענה איכותי לבני גיל הזהב ולשפר את איכות חייהם.

דילוג לתוכן