תשמור על הרגליים שלך – הדרך עוד ארוכה

כאבים בכפות הרגליים הן תוצאה של מספר גורמים שונים, חלקם תורשתיים, חלקם סביבתיים וחלקם בשל בחירת נעליים לא מתאימות.

האויב העיקרי של כף הרגל הוא נעליים לא מתאימות ואצל נשים הדבר מחמיר במיוחד עם נעלי עקב מסוגים מסוימים. נעליים לא מתאימות גורמות לפיזור לא שווה של לחץ הגוף על כף הרגל ומרכז הכובד של הגוף עובר קדמית לנקודה בה אמור להיות (מהעקב לחלק הקדמי של כף הרגל), וכך מופר האיזון הביומכני של כף הרגל.

העברת מרכז הכובד קדימה גורמת להפעלת לחץ מוגבר על אזור החיבור שבין האצבעות לכף הרגל (אזור המטטרסל) וכך נוצרות בעיות אורתופדיות חמורות אשר עלולות להתבטא בכאבים לאחר שנים רבות ולאו דווקא מיידית עם הופעת הבעיה.

הליכה על נעלי עקב עם עקבים דקים מערערת בנוסף את היציבות של מפרק הקרסול ומגבירה על ידי כך סיכוי לנקעים.

כמו כן, נעליים צרות ברוחב לא מתאים עלולות לגרום לדפורמציות (עיוותים), של כף הרגל ובהמשך ללחץ על העצבים. הביטוי הקליני לכך הוא תחושות מוזרות של זרמים ונימול באזור הלחץ.

מה ניתן לעשות על מנת למנוע או לבלום את ההידרדרות במצב כף הרגל?

התשובה היא נעל בריאותית שאמורה למלא מספר תפקידים:

1.להחזיק את העקב בזווית של 90 מעלות ביחס לקרקע שזהו המצב היציב ביותר של הקרסול מבחינה ביומכנית.

2.חשוב לדעת! נעל נכונה אמורה להיות מותאמת לרוחב של כף הרגל!

3.קונים נעליים לא רק לפי מידת אורך אלא גם לפי מידת רוחב של כף הרגל.

בעקבות מחקרים רבים שנעשו בעולם פותחו  נעלי ספורט, נעלי הליכה ויציאה ונעליים לעמידה רבה במידות רוחב שונים עם יציבות אופטימלית ובלימת זעזועים.

במידה ובבדיקת כף הרגל נמצא שיש להוסיף מדרס לפי מידה, ניתן לשפר את היציבות, בלימת זעזועים ושטח הדריכה עד כ- 100%.

מדרסים שמיוצרים בחברת "מדנט" מקנים זווית דריכה נכונה שמאפשרת פיזור לחץ משקל הגוף על כל שטח של כף הרגל. המדרס מהווה בולם זעזועים מעולה ועל ידי כך מונע או מפחית כאבים ועייפות בעת ההליכה ועמידה ממושכת.

שימוש במדרסים מונע שברי הליכה אצל חיילים וספורטאים, מונע או מקטין סיכויים לבעיות בגב התחתון, ברכיים , קרסוליים וגיד אכילס. לכן, שימוש במדרסים מומלץ לחיילים, ספורטאים ולכל מי שעומד שעות רבות על רגליו ומעוניין ליהנות מהליכה ועמידה ללא הפרעות ולמנוע כאבים בעתיד.

בעזרת מדרסים לפי מידה ניתן לפתור גם בעיות כגון דורבן בעקב (calcaneal spur), אשר נפוצה מאוד וכ- 20% מהאוכלוסייה סובלים ממנה.

קיים גם סוג מסוים של מדרס לחולי סכרת אשר רך וסופגני במיוחד ועל ידי כך מונע יצירת כיבים וכך מפחית סיבוכים של מחלת סכרת.

מומלץ לעבור בדיקה אצל אורתופד, פיזיותרפיסט או אדם אחר שמוסמך לכך לצורך אבחנה והתאמת מדרס בהתאם לבעיה. בחברת "מדנט" תמצאו צוות מיומן עם ניסיון של שנים רבות בייצור המדרסים לפי מידה.

לכל המעוניינים לקבל הדרכה להליכה נכונה אחרי קבלת מדרסים ונעליים מתאימות, מוזמנים לתאם פגישה עם מר גיורא טרייטל, מומחה בתחום בעיות בכף הרגל – יש לתאם מועד באמצעות אנשי הצוות בסניפי מדנט .

ניתן לשפר את הדריכה ולמנוע בעיות בעתיד וכל זה בעזרת התאמה נכונה של נעליים בריאותיות ומדרסים לפי מידה בהתאם לצורך!

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן