מהו מדרס ביומכני

למה משמש מדרס ביומכני?

מדרס ביומכני הינו מדרס הידוע גם בשם מדרס אורטופדי ומטרתו להוביל לשינוי בתנועת כף הרגל של המטופל וזאת באמצעות שינוי מנח כף הרגל על גבי המדרס הביו מכני.

מדרסים אלו מותאמים לאוכלוסיות שונות כגון:

נשים וגברים הסובלים מגמישות יתר בכף הרגל, נשים וגברים הסובלים מפלטפוס ו/או בעיות בכף הרגל, נשים וגברים בעלי עודף משקל וספורטאים (מקצוענים וחובבנים כאחד) המעוניינים לשפר את אחיזת כף הרגל בתוך הנעל ובכך להגדיל ולשפר את רמת יציבותם.

התאמה אישית של מדרס ביומכני

מדרסים ביו מכניים ניתנים להתאמה אישית ולכן נהוג לסווג כל תהליך התאמה אישי של מדרס ביומכני, וזאת על אף ההבדלים בין מדרס ביומכני לכל סוגי המדרסים הנוספים המותאמים אף הם למבנה כף הרגל בהתאמה אישית.

מדרסים אלו מיוצרים מחומרים טרמו פלסטיים שונים כגון:

גרפיט ו-פוליפרופילן והם מגיעים בעוביים שונים של 2-3 מ"מ לערך.

מדרס ביומכני הינו מדרס קשיח שבחלק מהמקרים מצופה בעור.

חשוב לנו לציין שסוג חומרי הגלם המשמשים לייצורם של המדרסים הביו מכניים חייב להיקבע בהתאם לכף רגלו של המטופל ולבעיה ממנה הוא סובל בכפות הרגליים ו/או בהתאם למטרות התאמתם של המדרסים.

ההתאמה האישית של המדרס הביו מכני נועדה לטפל בבעיות שונות הקשורות לכפות הרגליים, ולכן אופן התאמתן משפיע בין היתר על היציבה.

המדרס הביו מכני מגיע בשתי תצורות עיקריות:

מדרס ביו מכני קשיח ומדרס ביו מכני חצי קשיח, כאשר רמת הקשיחות של המדרס נקבעת בין היתר בהתאם לסוג הבעיה ממנה סובל הפציינט ובהתאם לסוג הפעילות אותה הוא עתיד לקיים עם המדרס.

התפקיד המרכזי של המדרסים הביו מכניים הינו לשמור על מנת מסוים של כף הרגל בזמן העמסת משקל הגוף במהלך כל פעולה נחוצה, לרבות:

  • הליכה
  • ריצה
  • קפיצה
  • הרמה

וכדומה.

למדרסים הביו מכניים נהוג לייחס תכונות רפואיות ומכאניות ולכן הם נחשבים כיום לאחד מסוגי המדרסים הנפוצים ביותר לכלל האנשים המתמודדים עם בעיות כאב באזור הגב, כאבי ברכיים וכפות רגליים.

יחד עם זאת, חשוב לציין שמדרסים ביו מכניים אינם מותאמים לכולם והם בעיקר מיועדים לאילו מביניכם הסובלים מגמישות יתר בכף הרגל (כתוצאה בפלטפוס ו/או כתוצאה מעודף משקל).

בדומה לכל סוגי המדרסים האחרים המותאמים עבור כף רגלכם במסגרת הליך התאמה אישי, גם את המדרסים הביו מכניים, חשוב לרכוש אך ורק ממכונים אורתופדיים העוסקים ומתמחים בהליכי ייצור והתאמה של מדרסים אורתופדיים וזאת בהתאם לוותק, לניסיון ולאופן הייצור של המדרסים ברמה הפרטנית לכל פציינט.

לסיכום, מדרסים ביו מכניים הינם מדרסים קשיחים או חצי קשיחים המיוצרים מחומרים טרמו פלסטיים ייעודיים, כאשר הליך ייצורם ותכנונם חייב להיעשות בהתאם לסוג ואופי הבעיה ממנה אתם סובלים ובהתאם לסוג הפעילות הרצויה לכם לביצוע.

התאמת המדרסים הביו מכניים, בדומה לכל מדרס אורתופדי אחר, חייבת להיעשות על ידי אנשי מקצוע העוסקים ומתמחים בנושא.

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן