מדרסים לרוכבי אופניים

למה נחוצים מדרסים לרוכבי אופניים?

רבים נוהגים לבצע פעילות גופנית וכל אחד בוחר בפעילות המתאימה לו באופן אישי, בין אם זה ריצה, שחיה, רכיבה על אופניים וכיוצא בזאת.

במקביל לעליה המתמדת בביצוע הפעילות הגופנית, חלה עלייה משמעותית במודעות לשימוש במדרסים על בסיס קבוע.

מדרסים אורתופדיים תורמים משמעותית לשיכוך הזעזועים שמופעלים על עמוד השדרה במהלך הפעילות הספורטיבית, לרבות רכיבה על אופניים.

הכרות עם מדרסים לרוכבי אופניים

באופן לא מפתיע, רבים חושבים כי יש מדרסים שמתאימים בעיקר לאצנים ולא מדרסים לרוכבי האופניים.

במאמר הבא נסביר כיצד מצליחים מדרסים בהתאמה אישית להפחית סיכונים וסיכויים לפציעות ומנגד, כיצד הם יכולים לשפר משמעותית את הביצועים של רוכב האופניים.

איכות הרכיבה והיעילות האנרגטית של רוכב האופניים מושפעת כמעט לרוב מכף הרגל ולכן נרצה למנוע בעיות בכף הרגל, אשר מעבירה את כוח הדחיפה הישר אל הפדל – איבוד אנרגיה בדרך, תפחית את האנרגיה שמגיעה לפדל ומניעה אותו ובכך מהירות הנסיעה תהיה איטית יותר.

במצבים בהם ישנם ליקויים במבנה של כף הרגל, הן יצרו סטיות, כך שכף הרגל לא תתיישב נכון על הפדל והיא לא תפעל נכונה ברגעים בהם יופעל עליה משקל ועל כן נכון להשתמש במדרס שיאפשר רכיבה איכותית יותר וגבוהה יותר.

כמובן שצריך להתאים מדרסים לרוכבי אופניים באופן מושלם לכל רוכב ולא ניתן להעביר מדרסים מרגל לרגל.

מדרסים לרוכבי אופניים עתידים למנוע פציעות בעתיד.

המדרס מאפשר לרוכב האופניים לחלק את העומסים אשר מופעלים במהלך הרכיבה על הרגל, כך שהם יהיו שווים בכל אחד מחלקי כף הרגל ובאופן טבעי ימנעו מצבים בהם אזורים ספציפיים ישחקו ו/או תימנע דלקת שעלולה להתפתח לאור עומס על אזור נקודתי.

המדרס מאפשר אחיזה טובה יותר של הרגל בנעל הספורט, וניתן לשפר את בלימת הזעזועים של נעל הספורט.

אין ספק כי הזעזועים אותם חווה רוכב האופניים הם מזעריים לעומת הזעזועים של האצן, אך גם זעזועים כתוצאה מרכיבה על אופניים יכולים להצטבר ולגרום לנזק רב בעתיד ובנוסף עלולים להיות גורם של כאבי שרירים.

חשוב לזכור כי בין שתי כפות הרגליים קיים הבדל ונעלי הספורט מיוצרות, כך שהן מתאימות למרבית מהרוכבים, מבלי להתחשב בסטייה האפשרית מהנורמה.

המדרסים מאפשרים את התיווך שבין נעל הספורט לבין הסטייה הקיימת .

לסיכום – היה ואתם רוכבים על אופניים (אם כתחביב ואם כחלק מפעילות ספורטיבית מקצועית), נכון שתשקלו לרכוש מדרסים לרוכבי אופניים, כך תצליחו לא רק לשמור על בריאותכם, אלא גם תשפרו את ביצועי הרכיבה שלכם לעיתים באופן משמעותי.

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן