בחירת נעליים אורטופדיות לריצה 5 טיפים לפני קנייה

מהן נעליים אורטופדיות לריצה?

נעלי ספורט המיועדות לריצה הן נעליים בהן יש מרכיבים אורתופדים שונים כולל מדרסים.

נכון להיום כל אחד יכול להיכנס אל חנות ספורט ולבחור בנעל ריצה סטנדרטית או להיכנס אל חנות בה מועסקים מומחים שיכולים לבצע התאמה מושלמת בין נעל הריצה לבעיה האורתופדית של הלקוח וכמובן בואו לא נשכח מכון אורטופדי.

מטרתן של נעליים אורטופדיות לריצה

המטרה של אצנים מקצועיים וחובבניים היא לקיים שגרת אימונים קבועה ונטולת פציעות.

בכדי להגיע לתוצאה זו יש להקפיד על אורח חיים נכון ושימוש בציוד ספורט איכותי המותאם אישית לאצן.

נעליים אורטופדיות לריצה הן  נעליים המותאמות אישית למבנה כף הרגל של האצן ומקלות על העומסים בכף הרגל ובבוהן.

נעליים אלו תמיד תכלולנה בולמי זעזועים, תמיכה בקשתות הרוחביות והאורכיות של כפות הרגליים ואזורים רכים (בייחוד באזור הנגיעה של הרגל בקרקע).

בחירת נעליים אורטופדיות לריצה – טיפים

  1. הקפידו לקנות במקום הנכון – יש אפשרות להיכנס לחנות ספורט בה מוצעים סוגים שונים של נעלי ספורט לריצה ולבקש נעליים אורטופדיות לריצה.
    אפשרות שנייה היא להיכנס אל חנות המספקת שירותי הנעלה אורתופדית לאצנים וכזו המשרתת ספורטאים לאורך שנים, כמו למשל חנויות רשת מדנט.
    כאן, צוות המומחים של החברה יתאים לכם את נעלי הריצה המתאימות ביותר לבעייתכם האורתופדית.
  2.  נעלי ריצה תומכות עם בקרת יציבות – נכון להיום יש נעלי ריצה אורטופדיות שמעניקות תמיכה לרגל ונעליים שמיועדות בעיקר לאנשים שסובלים מפלטפוס ומנח לקוי של הקרסול ולכן זקוקים לנעל ריצה אורתופדית עם בקרת יציבות.
  3. לא מתפשרים – נעליים אורטופדיות לריצה חייבת להתלבש על כף הרגל כמו כפפה על היד ולכן חשוב לא להתפשר על הרגשת הנוחות בעת נעילתה.
    בנוסף, חשוב לבחון את הנעל בעת הליכה, ריצה ולבדוק האם יש אפשרות החזרה של המוצר או התאמתו לנעל לאחר תקופת ניסיון.
  4. בלימת זעזועים – תמיד יש לוודא שנעל הריצה האורתופדית אותה אתם קונים היא קלת משקל, בולמת זעזועים בזמן מגע כף הרגל בקרקע (על סוגים שונים של משטחים) ותומכת בקשת האורכית והרוחבית של הנעל.
  5. אריג נושם – חשוב לבחור בנעל שעשויה מאריג נושם, הכוללת רפידה אנטי בקטריאלית וכמובן תמיד יש לוודא שהרגל שלכם אינכם זזה בנעל בעת ריצה.

לסיכום, נעליים אורטופדיות לריצה אלו נעליים המותאמת למידות כף הרגל ומונעות עומסים באותם מפרקים בהם נעשה שימוש מוגבר בעת ריצה.

נעל זו גם מונעת הפעלת לחץ מוגבר על גיד האכילס, שני מצבים שמובילים לפציעות.

צוות המומחים של חברת מדנט, הרשת שמציעה נעלי ספורט אורטופדיות לריצה, מדרסים והנעלה בריאותית, ישמח להתאים לכם את נעלי הריצה המתאימות. קנייה נעימה!

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן