מדרסים להקלה על כאבי רגליים וכאבי גב

איך מדרסים יכולים לעזור לנו עם כאבי רגליים וברכיים?

כואב לכם הגב? סובלים מבעיות ברכיים חוזרות ונשנות? יכול מאוד להיות שהמקור לחלק לא מבוטל מכל אלה הוא דווקא בכפות הרגליים שלכם. מדרסים אורטופדיים יכולים בהחלט לעזור לכם.

חלק לא מבוטל מכאבי הגב שלנו מקורו בבעיות יציבה, עמידה והליכה. הברכיים שלנו סובלות באותו אופן, במיוחד לאחר שנים של עבודה קשה ומאומצת, ושחיקת סחוסים ומפרקים.

כיום ישנם שלל פתרונות לכאבי גב – חלקם פותרים בעיות וחלקם מקל על הכאבים, בהעדר פתרון של קבע. מאוד חשוב להתייעץ עם אורטופד אם אתם סובלים מבעיות גב כרוניות, אם אתם עוסקים בספורט באופן מקצועי או אפילו התחלתם גו'גינג ברחובות תל אביב אחרי שנים רבות של חוסר פעילות.

מהו בעצם מדרס אורטופדי?

מדובר במדרס שמותאם באופן ייחודי לכף הרגל של המשתמש בו. הוא משמש להפחתת תנועה חריגה או למנוע אפשרות להנחה חריגה של כף הרגל.

מנח לא טוב של כף הרגל עלול להשפיע על תנועת הגפיים התחתונות, ומכאן גם על הברכיים ועל הגב; זוהי התפיסה שמאחורי הנושא של מדרסים אורטופדיים.

אם נחזור לרגע לריצה שלכם בפארק בתל אביב כדוגמא, הרי שהמדרס אמור למנוע מעידה שלכם או הנחה לא טובה של כף הרגל בכל מפגש חוזר שלה עם הקרקע.

מדרסים רגילים יכולים לספק מידה מסוימת של בלימת זעזועים, להקנות יציבות לכף הרגל ולתמוך בקשת למי שסובלים מבעיות של רגל שטוחה. מצד שני, אין להם אותו אפקט מתקן שיש למדרסים אורטופדיים, שהוכנו על ידי בעל מקצוע על פי הרגל שלכם. כיום יש אפשרות לתכנן את המדרסים על פי אופן ההליכה שלכם ופעילות השרירים ממש, כך שניתן יהיה לתקן אותם; להפנות את כף הרגל פנימה או החוצה לפי הצורך ולמנוע עיוותים אצל ילדים או לעצור התפתחות והתקדמות של עיוותים כאלה גם אצל מבוגרים.

מי משתמש או יכול להרוויח משימוש במדרסים אורטופדיים?

ילדים, מבוגרים, ספורטאים מקצועיים או חובבים, ועוד: למעשה, רוב האנשים יכולים להרוויח מיישום של מדרס אורטופדי, מסיבה מאוד פשוטה: רובנו לא נועלים נעליים שהוכנו עבור הרגליים שלנו באופן ייחודי או אישי, אלא נעליים שמיוצרות עבור אדם ממוצע כלשהו, שבכלל לא קיים.

אם אתם סובלים מכאבי גב, כאבי ירכיים, כאבי ברכיים או שוקיים כואבות, קשתות נמוכות או גבוהות או בעיות בכף הרגל, כדאי לכם לשקול הכנה של מדרסים אורטופדיים.

באותו אופן, אם עברתם תאונה או חוויתם טראומה לגפיים התחתונות – בדקו אם מדרסים אורטופדיים יכולים להועיל לכם.

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן