פגישה עם קלינאי תקשורת – בואו נדבר על זה
קלינאי התקשורת הם בעלי מקצוע להם יש תואר הקדמי ממוסדות מוכרים,
כמו גם הסמכה פורמלית לאבחון לקויות שמיעה אצל מבוגרים, ילדים ובני נוער.
והכלים המקצועיים לטפל בלקויות אלו.
פגישה עם קלינאי תקשורת תעניק כלים להתמודדות עם הסיטואציה,
תלמד כיצד להתנהל עם לקויות השמיעה
וגם תאפשר הצעות שונות לטיפול באמצעות מכשירי שמיעה חיצוניים לשיפור איכות החיים.
איך בוחרים את אותו קלינאי תקשורת נכון עבורכם,
ולמה גם כאן חשוב שתהיה התאמה אישית? מיד תגלו את הכל.
פגישה עם קלינאי תקשורת – מאיפה מתחילים?
ליקוי שמיעה הוא אף פעם לא דבר חיובי,
ויכול להגיע לרמות מאד גבוהות של שיבוש חיי היומיום בהנחה ואינו מטופל כראוי.
או אינו מטופל כלל. ולכן, חשוב לשים לב לכל שינוי בשמיעה.
במידה ואינכם מבינים מה מדברים עמכם.
או במידה ואתם שומעים צפצוף או צליל לא ברור באוזן, ובכלל,
במידה ואתם מרגישים כל שינוי, חשוב לבדוק, לדווח ולראות כיצד אפשר לשפר את איכות החיים.
כשאנחנו מדברים על ליקוי שמיעה אנחנו מדברים על אוזן אחת שיש בה ירידה באיכות השמיעה, או שתי האוזניים.
ומספיקה ירידה אפילו קלה באיכות השמיעה על מנת לפגום באיכות החיים,
בתקשורת עם הסביבה ובכלל.
ממש רגע לפני שאנחנו רוכשים מכשירי שמיעה חשוב להבין
מהם הצעדים הראשונים שיש לעשות על מנת שנוכל לבצע התאמה נוחה לכך.
רופא אף אוזן גרון בודק האם יש צורך להרכיב מכשירי שמיעה
או שמא יש בעיה אחרת שאפשר לטפל בה כמו פקקים באוזניים,
ניתוחים שאפשר או טיפולים שאפשר לבצע שיכולים אפילו לסייע
ולגרום לכך שלאו דווקא תהיו חייבים מכשיר שמיעה.
כמו כן, רופא אף אוזן גרון יבדוק את המבנה האנטומי של האוזן
ויראה האם יש קרע כלשהו בעור התוף או בעיות נוספות.
קלינאי תקשורת, לעומת רופא אף אוזן גרון בודק פשוט איזה מכשירי שמיעה אפשר להתאים.
האם יש משהו שמפריע לתפקוד השמיעה. מאבחן את לקויי השמיעה,
את רמת לקויי השמיעה ותוך כך, מתאימים את מכשירי השמיעה באופן מדויק ובהתאם לאורח החיים.
מה הגורמים המשפיעים על התאמת המכשיר עבורכם
זה בדיוק הרגע לבדוק האם אורח החיים שלכם מצריך מכשירי שמיעה מסוג מסוים.
כל מכון שמיעה מתאים את המכשירים על סמך סביבה רועשת או פחות רועשת. או האם המטופלים מרותקים לבית.
כשאתם רוכשים מכשירי שמיעה פגישה עם קלינאי תקשורת היא צעד בסיסי שחייב להתבצע.
בדקו גם איזה מכוני שמיעה יש ליד הבית שלכם, דבר זה יחסוך לכם נסיעה מרובה.
ויחסוך גם למכון השמיעה את הנסיעה הארוכה עד אליכם.
מהרגע שאתם מחליטים על קלינאי תקשורת מתאים,
תוכלו לקבל הכוונה והתאמה מדויקים עבור מכשירי שמיעה מתאימים ולאחר מכן לעבור לתחילת התהליך.
קלינאי התקשורת ישמור עמכם על קשר רציף וידריך אתכם כיצד להשתמש במכשירי השמיעה על הצד הכי טוב שרק אפשר.
כמו כן, הצוות תמיד שמח לתת מענה במקרה של כיוון מחדש ובהתאם לצורך כמובן.
פגישה עם קלינאי תקשורת – איך לבחור את הקלינאי המתאים לכם
כמו שכבר ציינו, בחירת אנשי מקצוע צריכה להיעשות ברמה מוקפדת ומדויקת ועליכם לדעת היטב בידיים של מי אתם הולכים להיות.
מעבר להמלצות, חוות הדעת והביקורות שעליכם לוודא שאלו אותנטיות.
ומעבר לשיחות עם לקוחות קודמים או לקוחות הווה, ישנם עוד כמה פרמטרים שחשוב לבדוק:
בדקו הסמכה
פגישה עם קלינאי תקשורת חייבת להיות פגישה מוסמכת עם נסיון מוכח בתחום מכשירי שמיעה וכמובן עבודה עם מכון שמיעה מוסמך.
תוכלו לבדוק המלצות או דיס המלצות בכל עת דרך פלטפורמות דיגיטליות ודרך אנשים ולקוחות.
וודאו כימיה עם קלינאי התקשורת
בבחירת כל איש מקצוע בכלל, וקלינאי תקשורת בפרט חשוב שתהיה לכם איתו כימיה טובה וחיבור עמוק.
חשוב שתרגישו שנעים לכם לעבוד ביחד, לתקשר ולדבר.
כל הנושא של לקויות שמיעה וגם שימוש במכשירים חיצונים הוא עניין רגיש מאד.
הרבה אנשים דוחים את העניין הזה כי הם לא מרגישים בנוח ומחפשים איך לברוח מהסיטואציה.
חיבור נכון, כימיה טובה ושיח בגובה העיניים יהיו דרך נפלאה לבצע התאמה מושלמת למכשירים שיביאו לתוצאות נהדרות ובהתאם לצרכים האישיים כמובן.
בדקו אחריות המכשירים
לרוב, מכון שמיעה מקצועי יעניק לכם את מלוא המידע הזה בעצמו.
אך גם מכוני שמיעה עלולים לטעות מדי פעם ולשכוח לעשות זאת. וודאו אחריות מכשירי השמיעה.
לא מדובר במכשירים זולים, לא מדובר במכשירים פשוטים מבחינת היוקרה הטכנולוגית שלהם,
ולכן, חשוב לוודא שאכן קיימת אחריות.
לכמה זמן היא בתוקף, מה הן התקלות שהיא מכסה.
והאם במקרה של תקלה יש צורך לערב גורמים נוספים.
פגישה עם קלינאי תקשורת – שאלות ותשובות
האם הפגישות הללו מצריכות הכנה מוקדמת?
כאשר אתם ניגשים לפגישה עם קלינאי תקשורת מומלץ לעשות זאת לאחר שבדק אתכם רופא אף אוזן גרון
ואישר שאכן אתם יכולים לגשת לעשות מפגש על מנת להתאים לכם מכשיר שמיעה.
הסיבה לכך היא על מנת לשלול בעיה רפואית אחרת שאולי אפשר לפתור אותה ללא מכשירי שמיעה ואולי באמת ליקוי השמיעה נובע ממנה.
האם כל קלינאי תקשורת מתאים?
חשוב לוודא שאותם קלינאי תקשורת שאתם הולכים לפגוש הם אנשים מקצועיים המתמחים בליקויי שמיעה.
כמו שלכל תחום ברפואה יש התמחות שונה,
גם בתחום של זה, מומלץ לפגוש את האנשים שחוו ניסיון וגם וותק עם אנשים בעלי ליקויי שמיעה להם הם סייעו.
Remote Fitting – פגישה עם קלינאי תקשורת באופן וירטואלי במהלכה תוכלו לכוון מכשירי שמיעה אשר נמצאים ברשותכם
ולקבל הדרכה והנחיה מרחוק ממש כמו ביקור במכון השמיעה!
כל זאת, באמצעות הורדת אפליקציה למכשיר הסמארטפון שלכם (אנדרואיד או אייפון)
וחיבור מרחוק לקלינאי התקשורת בסניף בו אתם מטופלים.
פגישה וירטואלית עם קלינאי מתבצעת באמצעות אפליקציית Bernafon EasyControl Connect app אותה תוכלו להוריד מהקישורים הבאים:
בפגישה תוכלו לשוחח ולצפות בקלינאי באמצעות שיחת וידאו וגם באמצעות התכתבות..
חשוב לתאם תור מראש לפגישה וירטואלית מול הסניף בו אתם מטופלים.
הכיוון מרחוק מתאים למשפחות מכשירי השמיעה הבאות:
- Zerena
- Viron
- Leox
- ובקרוב גם למשפחת מכשירי השמיעה החדשים Alpha