חשיבותם של מכשירי שמיעה להתנהלות היומיומית של כבדי שמיעה

מדוע כבדי שמיעה זקוקים למכשירי שמיעה?

אדם שיש לו לקות שמיעתיות, בין אם מגיל צעיר ולידה, או אם זה קרה עם חלוף השנים וההתבגרות – יחוש חוסר נוחות ותסכול עם המצב. אנו חיים בתקופה בה ישנם מכשירי שמיעה שנועדו לסייע לאנשים בעלי צרכים מיוחדים ובעיות פיזיולוגיות.

מכשירי שמיעה הם פתרון חשוב ומהותי עבור כבדי שמיעה. חשיבות מכשירי השמיעה להתנהלותם של כבדי שמיעה היא אסטרונומית מכיוון שמכשירי השמיעה יכולים לשפר את איכות החיים של האדם בצורה אדירה.

יתרונות של מכשירי שמיעה עבור כבדי שמיעה

ראשית כל חשוב להבהיר כי קיימים מכשירי שמיעה שונים ולא לכל אדם עם ליקויי שמיעה הם מתאימים. תחילה חשוב להגדיר עד כמה בעיית השמיעה קריטית ולפיכך מתקבלת ההחלטה לגבי איזה מכשיר שמיעה יש להתאים לו. ישנם אנשים שמשתמשים במכשיר השמיעה רק כשהם צופים בטלוויזיה או רק כשהם נמצאים במקומות ציבוריים.

היתרונות של מכשירי השמיעה גם הם משתנים בהתאם לסוג המכשיר. אם נעסוק בנושא באופן כללי נציין כי באמצעות מכשיר השמיעה ניתן למקד את השמיעה בצורה כמעט מושלמת. מכשירי השמיעה יכולים להגביר את הסאונד המופק מהסביבה בה האדם נמצא, כך שהסאונד יהיה תואם לצורך של האדם.

פעמים רבות, אנשים עם לקות שמיעה טוענים כי מה שהכי מפריע להם אלו רעשי רקע שהם קולטים. רעשים אלו מטרידים מאוד ולפעמים אף גורמים לכאב ראש חזקים. מכשירי השמיעה השונים יודעים לנטרל את הרעשים הללו ולאפשר לאדם עם לקות השמיעה להרגיש בנוח עם הצלילים שהוא שומע.

למעשה, מכשירי שמיעה יכולים לווסת את הצלילים השונים, גם אם מאזינים לרדיו באזור שקט כמו רכב וגם אם צועדים בתחנת רכב הומת אדם. המכשירים קטנים וקומפקטיים, מותאמים ספציפית לאוזן של המשתמש ומאפשר שימוש נוח לאדם ולתקשורת שלו עם סביבתו.

בחירת מכשיר שמיעה מתאים וכיול מכשירי השמיעה

לפני שקונים מכשיר שמיעה צריך לברר מהי רמת האובדן שמיעה שלכם. בדרך כלל, ניתן לקבל מושג על כך בבדיקה רפואית אצל רופא מומחה שיעריך את האובדן מ-10 עד כ-90 דציבלים. לעיתים יש בעיה לשמוע צלילים מנוכים ולעיתים הבעיה דווקא בתדרים הגבוהים.

הסיבות הרפואיות לכך שונות ומגוונות אך חשוב מאוד לברר על כך וזאת בכדי להתאים את מכשיר השמיעה הטוב ביותר. שימוש במכשיר שמיעה שלא מתאים יכול אף לגרום לנזק נוסף ולכן זהו תהליך חשוב מאין כמותו. חשוב לבצע כיול של המכשירים אחת לתקופה.

את הכיול נהוג לבצע במעבדה ייעודית למכשירי שמיעה וגם לפעולה זו חשיבות רבה. למעשה, כיול מכשיר שמיעה מאפשר לאנשים שהינם כבדי שמיעה המשתמשים בו לשמוע כראוי ואם הכיול לא ייעשה כראוי או לא ייעשה כלל – עלול להיגרם נזק או לחוש חוסר נוחות עם המכשיר ובסופו של דבר ככל הנראה הוא גם לא יהיה שמיש.

מאמרים נוספים