אמצעי חירום שחשוב שיהיו בבית הקשיש הסיעודי

מדוע חשוב שיהיו אמצעי חירום בבתי אבות?

האם המסורה שהייתה סוחבת שקיות כבדות מהסופר כבר בקושי מצליחה לסחוב את עצמה ונעזרת במקל הליכה בשל רגליים עייפות.

האב החסון שהיה מניח אתכם על הכתפיים ביום העצמאות בכדי לראות זיקוקים בהופעות לובש חגורת גב אורטופדית ומתקשה להתלבש או אפילו ללכת לשירותים לבד.

כאב לב לראות כיצד השנים משפיעות על האנשים היקרים לנו והופכות אותם לקשישים הזקוקים לטיפול סיעודי.

זה קורה לכולם, הרי ידוע שאיש אינו חסין מפני הזקנה (עדיין).

למדינת ישראל ישנה חשיבות רבה של השארת קשישים בביתם ובסביבתם הטבעית והמוכרת.

ועל כן, יצא חוק הסיעוד של 'המוסד לביטוח לאומי' המאפשר לקשישים אשר זקוקים לעזרה באופן יומיומי לקבל גמלת סיעוד, סיוע של אדם אחר וקבלת שירותי סיעוד בבית.

חשוב מאוד לבצע מספר פעולות בטרם מחליטים להשאיר את הקשיש בביתו ובכך להקל עליו את השינוי, הבית בו הקשיש גידל את ילדיו במשך שנים רבות עלול להפוך לסכנה ממשית לבריאותו של הקשיש ולביטחונו האישי.

ביתי הוא מבצרי – אז מה הצעד הראשון?

תושב ישראל אשר הגיע כבר לגיל הפרישה ומתקשה במילוי המשימות היומיומיות שלו זכאי לפנות ל'מוסד לביטוח הלאומי', למלא את הטפסים הרלוונטיים ולהמתין לנציגים מטעם הארגון שיגיעו לבצע מספר בדיקות הבוחנות את התנהלות הקשיש במרחב.

במידה והזכאות לסיוע אושרה הקשיש זוכה לקבל שירותי סיעוד, אולם אז מתחילים לדאוג לעוד ארגונים נוספים החשובים לא פחות כמו הסרת מכשולים בבית למניעת החלקה ונפילות בבית לצורך שמירה על הגוף של הקשיש.

אזור חדר המקלחת והשירותים ידוע כמיועד לפורענות ועל כן, חשוב מאוד לדאוג למשטחים מונעי החלקה ולעזרים נוספים שיעניקו לקשיש ביטחון ויציבות במקלחת.

חפצים המיועדים לשימוש יומיומי מומלץ להניח בהישג ידו של הקשיש ובכך למנוע שימוש בסולם, שרפרף, כיסאות.יש לאפשר עבורו גישה נוחה לארון הבגדים, למטבח ולמכשירי חשמל.

מעבר לכך ידוע כי אחת הפעולות המורכבות לקשישים היא קימה וישיבה ועל כן, חשוב מאוד  להתקין אמצעי הגבהה לרהיטים היושבים עליהם וימנע סכנת נפילה.

אפשר להיעזר בשירותי סיעוד ולבקש שישלחו מטפלת סיעודית שתוכל להעניק סיוע בהכנת הבית לקשיש בצורה הטובה ביותר ובכך להכין את הקרקע לקראת השינוי באורח החיים שלו בצורה המקצועית ביותר ולטובות הגבוהה של הקשיש.

שירותי סיעוד – מגיע לכם גם לחצן מצוקה

מעבר לשירותי הסיעוד המעניקים לקשיש ביטחון במהלך היום לחצן מצוקה הוא אופציה טובה לאפשר לקשישים לקבל מענה מיידי לכל צרה גם בשעות הקטנות של הלילה.

הרי ידוע שחלק גדול מפתרון בעיה תלוי בזמן התגובה ולכן אם חס וחלילה קשיש נופל מהמיטה או שמישהו מנסה לפרוץ לביתו הזמן הופך להיות גורם קריטי.

ככל שמזמינים מהר יותר עזרה כך הסיכוי לפתור את הבעיה עולה בצורה משמעותית ומאפשר ביטחון רב לקשיש כי הרי הם כבר לא לבד.

יש מספר רב של חברות המעניקות שירותי לחצן מצוקה, חלקם דרך הטלפון, אחרים מתפקדים כצמיד על היד ויש כאלה שאף עמידים במים.

לחצן מצוקה המותקן בביתו של קשיש מופעל כאשר לוחצים על הכפתור המיועד לכך.

דילוג לתוכן